search
Sök
menu
Meny
Skriv ut Tillbaka till listan

Kommunvägledare

FörvaltningStadskontoret
ArbetsplatsKontaktcenter
AnställningsformTillsvidare
Omfattning100%
TillträdesdagEnligt överenskommelse
Sista ansökningsdag2019-01-14
Referensnr18-04-0045
Publicerad2018-12-20
Förvaltning
Stadskontoret
Arbetsplats
Kontaktcenter
Anställningsform
Tillsvidare
Omfattning
100%
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
2019-01-14
Referensnr
18-04-0045
Publicerad
2018-12-20

Har du fingertoppskänsla för service och vill kombinera kundservice med arbete inom kommunikation? Då kan du vara personen vi söker.

Vi erbjuder dig
- en spännande verksamhet med kunden i fokus
- en arbetsgemenskap utöver det vanliga
- förkortad arbetstid under juni, juli och augusti

Dina arbetsuppgifter
Som kommunvägledare är ditt uppdrag är att ge service och information till medborgare och företag, både via telefon och digitala kanaler. Du svarar på frågor och handlägger ärenden för samtliga förvaltningar inom kommunen. I din roll är det viktigt att du är en god ambassadör för alla våra verksamheter.

Du kommer att arbeta som kommunvägledare på kontaktcenter men också med kommunikation och då i första hand med webb.

Din kompetens
Vi söker dig som är serviceinriktad och har fingertoppskänsla för kundservice. Du trivs i en miljö präglad av utveckling och tidvis högt tempo och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar gärna i team men kan och vill ta eget ansvar. Vi förutsätter att du gillar, och är duktig på att använda, olika it-system och att söka information. Du kan snabbt ta in information och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Eftersom arbetsuppgifterna kommer att variera behöver du vara flexibel och gilla att stötta upp där det behövs för tillfället.

Du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap, alternativt en eftergymnasial utbildning inom kommunikationsområdet som vi bedömer likvärdig.

Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på kommunens kommunikationsavdelning som består av två enheter, kommunikationsenheten och kontaktcenter. Vi är drygt 40 personer. Du kommer att ha din anställning på kontaktcenter som är medborgarnas och företagens ingång till service och information om kommunens verksamhet och tjänster. Vi har kontakter i första hand via telefon men också via digitala kanaler och fysiska möten.

När vi frågar medborgare och företag om vår verksamhet är deras syn att vi har mycket gott bemötande och hög servicenivå.

Övriga upplysningar
Intervjuer kommer att genomföras fortlöpande under ansökningstiden.

Upplysningar
Ewa Ling Persson, kontaktcenterchef, 036-10 21 69
Fackliga representanter

Om oss
Jönköpings kommun
Jönköping är en av Sveriges tio största kommuner, med över 135 000 invånare. Jönköping är en av landets ekonomiskt starkaste regioner och växer med 1 500 personer om året. Kommunen är en attraktiv tillväxtregion och regionalt centrum i ett av Sveriges tätaste företags- och entreprenörsområden.
I Jönköpings kommun arbetar drygt 12 000 personer för att medverka till att alla invånare får en bra service och ett likvärdigt bemötande. Kommunen är vackert belägen vid Vätterns sydspets. Det kuperade och natursköna läget ger de allra bästa förutsättningarna för ett attraktivt boende och en innehållsrik fritid.
Stadskontoret
Stadskontoret är den centrala förvaltningen i kommunen och kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges serviceorgan. Vi är också en strategisk lednings- och utvecklingsresurs för hela kommunen.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.