search
Sök
menu
Meny
Skriv ut Tillbaka till listan

HR-konsult

#LI-priority
FörvaltningSocialförvaltningen
ArbetsplatsHR-enheten
AnställningsformTidsbegränsad
Omfattning100%
Tillträdesdag2019-03-04 till 2020-08-31
Sista ansökningsdag2018-11-11
Referensnr18-70-0177
Publicerad2018-10-25
Förvaltning
Socialförvaltningen
Arbetsplats
HR-enheten
Anställningsform
Tidsbegränsad
Omfattning
100%
Tillträdesdag
2019-03-04 till 2020-08-31
Sista ansökningsdag
2018-11-11
Referensnr
18-70-0177
Publicerad
2018-10-25

Har du högskoleexamen inom personalområdet? Sök då tjänsten som HR-konsult hos oss på Socialförvaltningens HR-enhet!

Vilka är vi?
Socialtjänsten jobbar med människor i alla åldrar och livssituationer - barn, ungdomar, familjer, äldre och personer med funktionsnedsättning. HR-enheten består av ett tjugotal medarbetare och arbetsplatsen är centralt belägen i Jönköping. Tillsammans utgör vi en viktig stödfunktion för verksamhetens chefer genom vår breda kompetens som HR-konsulter, HR-strateger, rekryteringskonsulter, projektledare och administratörer.

Vad gör vi?
Vi på HR-enheten arbetar utifrån ett konsultativt förhållningssätt med att ge råd och stöd till förvaltningens chefer. Arbetsområdet är brett och innefattar bland annat, jämställdhets- och mångfaldsfrågor, strategisk personalplanering, kompetensutveckling och personalförsörjning som i år är ett prioriterat område i vår verksamhetsplan. Som HR-konsult arbetar du främst operativt gentemot verksamheterna i lag- och avtalstolkning, arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, lönepolitik och löneförhandlingar. I tjänsten är du också delaktig i arbetet med ständiga förbättringar för att utveckla arbetssätt och rutiner.

Vem söker vi?
Du som söker har examen från högskola/universitet inom personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av självständigt kvalificerat personalarbete, men det är inget krav. Som person har du ett stort engagemang och för dig är det en självklarhet att ge en god service i ditt arbete till förvaltningens chefer. I tjänsten är det viktigt att du kan skapa goda relationer och att du har en god samarbetsförmåga, detta samtidigt som du är trygg med att driva egna processer. Du är flexibel, strukturerad, har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och en god kommunikationsförmåga. Vidare uttrycker du dig väl i både tal och skrift.

Vi erbjuder dig
- Flexibel arbetstid
- Kortare arbetstid juni-augusti
- Generösa möjligheter till kompetensutveckling
- Betald semester första anställningsåret
- Gym på arbetsplatsen
- Subventionerad friskvård
- Rabatt på Länstrafikens årskort och biobiljetter

Upplysningar
Lena Pettersson, HR-chef, 036-10 68 30
Annika Engman, HR-strateg, 036-10 53 30
Fackliga representanter, se Fackliga representanter

Om oss
Jönköpings kommun
Jönköping är en av Sveriges tio största kommuner, med över 135 000 invånare. Jönköping är en av landets ekonomiskt starkaste regioner och växer med 1 500 personer om året. Kommunen är en attraktiv tillväxtregion och regionalt centrum i ett av Sveriges tätaste företags- och entreprenörsområden.
I Jönköpings kommun arbetar drygt 12 000 personer för att medverka till att alla invånare får en bra service och ett likvärdigt bemötande. Kommunen är vackert belägen vid Vätterns sydspets. Det kuperade och natursköna läget ger de allra bästa förutsättningarna för ett attraktivt boende och en innehållsrik fritid.
Socialförvaltningen
Socialtjänstens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun får sina grundläggande behov av stöd, vård och trygghet tillgodosedda. Vår verksamhet består av: äldreomsorg, funktionshinderomsorg, hälso- och sjukvård och individ- och familjeomsorg.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.